جدیرترین اخبار :
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • جهش تولید در مناطق آزاد نیازمند رفع موانع حقوقی و اجرایی است
  • یکی از فرصت ها برای تحقق شعار سال، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند
همزمان با دهه مبارک فجر ؛

راسته بازار صنایع دستی و آثار هنری بانوان بلوچ در منطقه آزاد چابهار افتتاح شد

گردشگری | تاریخ خبر : 0/11/19 | تعداد بازید :1505
راسته‌بازار و گذر دائمی که با عرضه تولیدات هنری فاخر بانوان بلوچ، عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی جنوب شرق کشور را به خود اختصاص داده است با حضور نصرالله ابراهیمی مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار و جمعی از هنرمندان، مدیران و مردم چابهار افتتاح شد.

نصرالله ابراهیمی مسوول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این مجموعه ضمن تبریک چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: در بحث توجه به توانمندسازی جوامع محلی و معرفی آثار ارزشمند هنرمندان بلوچ، تسهیل‌گری و اطلاع‌رسانی مناسب مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مشابه این طرح در سایر مناطق حوزه چابهار راه‌اندازی شود تا شاهد ایجاد رقابتی مطلوب در تولیدات آثار هنری این دیار باشیم.

ابراهیمی گفت: باید این مسیر هموار شود تا افراد بیشتری به حوزه معرفی و فروش تولیدات هنری ورود کنند.

طاهره شهرکی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح حمایتی معاونت فرهنگی این سازمان از سال ۹۷ آغاز شد و در آن طرح کمک کردیم که سه میلیارد تومان از آثار هنری هنرمندان منطقه به فروش برسد.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار حسب تکلیفی که نسبت به حوزه بانوان دارد تصمیم گرفت زنانی که هنرهای اصیل این منطقه را فراگرفته‌اند اما امکان ارائه تولیدات خود و نحوه کسب درآمد از این تولیدات را نداشتند را مورد حمایت قرار دهد.

به گفته وی، کیفیت هنر این بانوان، ارزیابی و درنهایت امکانات لازم برای تولیدات بیشتر به آن‌ها ارائه شد تا بتوانند تولیدات خود را در فروشگاه منطقه آزاد عرضه کنند. البته همه محصولات به قیمتی که خودِ هنرمندان اعلام می‌کردند به فروش می‌رسید. 

شهرکی با اشاره به افتتاح گذر صنایع دستی در منطقه آزاد چابهار گفت: این مجموعه با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی و همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه و فروشگاه بیش از ۶ هزار اثر هنری آماده عرضه به مردم است.

هم اکنون ۱۱۵ نفر در این راسته‌بازار صنایع دستی و هنرهای سنتی مشغول به کار هستند و طبق پیش‌بینی‌ها میزان اشتغال در این بازار تا سه برابر افزایش خواهد یافت.

ساعت کار این بازار نیز همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۴ عصر و ۱۷ تا ساعت ۲۳ شب اعلام شده است.

منبع : ایرنا

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل